SocialGoodz, voorheen EcoGiving, werd in 2019 overgenomen door Jeroen Sölner en Arne Meerman met als doel: betekenisvolle relatiegeschenken leveren die bijdragen aan een betere wereld. In 2017 lag de focus op duurzaamheid en circulariteit, maar gaandeweg groeide de sociale kant van het
bedrijf. Zo werkt SocialGoodz structureel samen met sociale werkplaatsen en biedt het bedrijf
kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt – zowel in de productieketen als
binnen het eigen team.
Sinds 2023 is SocialGoodz trotse Vriend van het GHZ. Co-eigenaar Jeroen Sölner deelt in die trots: "Mijn connectie met het Groene Hart Ziekenhuis begon al in 1975, het jaar waarin ik zelf het levenslicht zag in het GHZ. Onze band is de afgelopen jaren gegroeid vanuit een unieke samenwerking, vergelijkbaar met echte vriendschappen die zich ontwikkelen. We hebben elkaar goed leren kennen en voelden een klik."
"Wat deze samenwerking zo bijzonder maakt? In het GHZ is Freek de Giraffe bekend bij iedereen. Wij hebben de eer gehad om de knuffel van Freek vorm te geven. Freek brengt vreugde en troost, en voor velen is hij een steun in moeilijke tijden. Dit heeft gezorgd voor een speciale band tussen SocialGoodz en het GHZ. Daarom zijn we met veel plezier Vriend van het GHZ geworden. Impact maken zit in ons DNA en daarom ondersteunen we graag initiatieven die het herstel van patiënten bevorderen.”